Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

Ανοιξιάτικες εκπλήξεις από την Ζάκυνθο

Τον Νοέμβριο του 2010 είχα λάβει ένα δέμα-έκπληξη από την φίλτατη Spirtokoyto, ως νικητής σε κλήρωση που είχε κάνει τότε. Το δέμα περιείχε βότανα και καλούδια της φύσης - τσάι του βουνού, τσάι από ανθούς πορτοκαλιάς, δάφνη, κόκκους καφέ και πολλά άλλα. Ήταν μια κίνηση που με είχε ξαναφέρει σε επαφή με μυρωδικά φυτά, έναυσμα για να αρχίσω να ψάχνομαι λίγο παραπάνω.

Πριν 2 μέρες μου ήρθε μήνυμα στο facebook (ή στο twitter ήταν πρώτα, είμαστε παντού) από την φίλτατη Κική, γνωστή ως MikriKouzina. Η MikriKouzina ήταν από τα πρώτα blogs που σχολίασα όταν ξεκίνησα 5 χρόνια πριν. Από τότε ανέβαζε συνταγές για κάτι που αγαπάει, έχει γράψει δύο τουλάχιστον βιβλία (για ψωμιά-ζύμες και για λικεράκια-σερμπέτια), ενώ παράλληλα διατηρεί και το Όνειρα με θέα με περισσότερο φωτογραφικό ρεπορτάζ. Μου ζητούσε την διεύθυνση για να μου στείλει ένα δέμα, "λίγο καθυστερημένα βέβαια" όπως μου είπε.

DSCN5575
Το δέμα έφτασε σήμερα και περιείχε μικρές εκπλήξεις. Βγήκα στο μπαλκόνι να το ανοίξω, καθώς ήδη είχα μια ιδέα για το περιεχόμενο. Ο φάκελος ήταν τυλιγμένος αεροστεγώς και είχε 6 μικρά φακελάκια με σπόρους!


DSCN5579
Κατά σειρά εμφάνισης: κολοκύθι Σαντορίνης, πεπόνι Ζακυνθινό, ντοματάκι Σαντορίνης '09 (αρχικό).


DSCN5576
Τα άλλα 3 σακουλάκια: κατσούνι-αγγούρι Σαντορίνης, ντοματάκι Σαντορίνης '10 (παραγωγής της ίδιας) και μελιτζάνα άσπρη Σαντορίνης.

Ήδη μερικοί από αυτούς τους σπόρους έχουν φυτευτεί, παρόλο που όντως ίσως είναι κάπως αργά. Τους υπόλοιπους θα τους φυλάξω για του χρόνου, που θα μπορώ να προγραμματίσω και καλύτερα. Τέτοιες εκπλήξεις είναι ανάμεσα στις μικρές χαρές της ζωής - διαδικτυακής και μη. Ήθελα να ευχαριστήσω ξανά την φίλη Κική για την προσφορά. Επιφυλάσσομαι για το μέλλον, κάτι έχω στο μυαλό μου!


ΥΓ Περισσότερα για το τι μπορεί να κάνει κανείς στις γλάστρες του μπαλκονιού του σε σχετική ανάρτησή μου.
YΓ1 Ωραίες και απλές οδηγίες περί κηπουρικής ανεβαίνουν συχνά στο sheblogs.eu. Αν έχει κανείς να προτείνει κι άλλο σχετικό ιστολόγιο, ας αφήσει σχόλιο! Κάθε προσφορά και πρόταση δεκτή.
ΥΓ2 Τώρα αρχίζω να διαβάζω και κάποια πράγματα για τους σπόρους και ειδικά τους παραδοσιακούς. Νέοι ορίζοντες ανοίγονται!
ΥΓ3 Παρεμπιπτόντως, καλό Πάσχα να έχουμε. Καλά να περάσουμε όλοι σ'ό,τι κι αν κάνουμε.

17 σχόλια:

  1. Ωωωωωω κοκκινίζω για όλα! Ευχαριστώ για την αναφορά! Δεν ήταν ανάγκη καλέ! Πραγματικά είχα τόσους σπόρους που ήταν κρίμα να τους κρατάω μόνο για μένα. Επίσης, να συμβουλέψω όλους όσους φυτεύουν: Κρατάτε σπόρους. Αναμένονται δύσκολες μέρες στο μέλλον... Εύχομαι να πιάσουν και να καρπίσουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγώ σπόρους του εμπορίου μόνο. Κλειδωμένους (και με χρώμα - κίτρινο του καρπουζιού οι σπόροι και μπλέ η άλλη ποικιλία), να μην μπορεις δεύτερη χρονιά να κάνεις παραγωγή!!!

    που τα βρίσκουν οι άλλοι δεν ξέρω..

    Σε φιλώ, καλή Ανάσταση, σου εύχομαι με υγεία και μόνο χαρές !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλό πάσχα, μια απορία. το αγγούρι στη σαντορίνη το λένε κατσούνι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι πράξη ζωής η διατήρηση των ντόπιων παραδοσιακών ποικιλιών σπόρων ...
    Γιατί σε λίγο θα κυκλοφορούν μόνο μεταλλαγμένα που θα τα διαθέτουν 2-3 εταιρείες !!!
    Στη Σάμο έχουμε "Τράπεζα σπόρων" με το "ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ" ...
    Σου εύχομαι από καρδιάς φίλε μου να περάσεις
    μια ευχάριστη Πασχαλιά με υγεία και χαμόγελο
    μαζί με όσους αγαπάς …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια!
      Αν θες γίνε μέλος στα μπλογκ μου.
      Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
    2. Εσείς είστε πολύ κοντά στη φύση και την τιμάτε!

      Διαγραφή
  5. Χρόνια σου πολλά!Χριστός Ανέστη! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
    Χαίρομαι αν θ αποκτήσεις μοσχοβολιά απο ζακυνθινό πεπόνι!!!οταν θα καρπίσει θα καταλάβεις τι εννοώ...
    Εμείς δυστυχώς το εξορίσαμε απο τις τοπικές μας καλλιέργειες,μας έφαγε ο Πολιτισμός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χρόνια πολλά! Και του χρόνου!!
    Τι ωραίο δώρο!!! Μπράβο Κική!! Ελπίζω να έχεις καλή σοδειά Κίτσε!!

    Τρελοτουρίστρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ όμορφα όλα!!!! Ενδιαφερομαι για σπορους απο ντοματακια σαντορινης κια μελιτζανες Σαντορίνης, οχι πολλους, στο μπαλκονι γινεται η καλλιεργεια, επισης αν υπαρχουν σποροι απο αρωματικά φυτα. ΑΝ υπαρχει κατι και μπορειτε να μου στειλετε το email Μου ειναι avomari@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ όμορφα όλα!!!! Ενδιαφερομαι για σπορους απο ντοματακια σαντορινης κια μελιτζανες Σαντορίνης, οχι πολλους, στο μπαλκονι γινεται η καλλιεργεια, επισης αν υπαρχουν σποροι απο αρωματικά φυτα. ΑΝ υπαρχει κατι και μπορειτε να μου στειλετε το email Μου ειναι avomari@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή