Παρασκευή 25 Ιουλίου 2008

Λίγο πριν…και δύο προτάσεις

Λίγο μετά τα μέσα του καλοκαιριού και οι μετακινήσεις εντείνονται. Άλλοι φεύγουν, άλλοι έρχονται, κάποιοι μένουν και ορισμένοι κινούνται γενικότερα. Η ζέστη μας έπιασε για τα καλά, μαζί με υγρασία – ασυνήθιστο φαινόμενο για Αθήνα. Ίσως βιώνουμε ήδη τις συνέπειες των καμένων της Πάρνηθας… Αλλά και αυτό είναι μεγάλη κουβέντα.

Οι απορίες είναι φιλοσοφικές, δεν έχουν σαφείς απαντήσεις, αλλά δεν παύουν να απασχολούν… Τελικά, μήπως όντως ζούμε για να δουλεύουμε έντεκα μήνες, απολαμβάνοντας αυτόν τον ένα μήνα των διακοπών; Αν ναι, αξίζει να αγχωνόμαστε γι αυτόν τον μήνα πού θα πάμε, τι θα κάνουμε, πώς θα είναι και τα σχετικά ή μήπως απλώς να χαλαρώσουμε και να τον απολαύσουμε με το δικό μας τρόπο; Μήπως φτιάχνουμε μια τελείως ιδεατή εικόνα στο μυαλό μας και στο τέλος απογοητευόμαστε; Μήπως παραφορτώνουμε κάτι που θα έπρεπε να είναι απλώς διασκέδαση και χαλάρωση; Πώς θα ήταν η υπόλοιπη χρονιά χωρίς διακοπές; Μήπως το έχω κάψει σκεφτόμενος όλα αυτά;

Τι να πω δεν ξέρω… Μέχρι την επόμενη Τετάρτη, ο καιρός γαρ εγγύς… Προς το παρόν, καθότι για αρκετούς από εμάς το καλοκαίρι είναι περίοδος που εξασκούμε ξεχασμένες συνήθειες (στο διάβασμα αναφέρομαι) δύο καλοκαιρινές προτάσεις για την παραλία – πρόσφατα αναγνωσμένα.

Η πρώτη είναι Ο αλγόριθμος της μελαγχολίας. Συγγραφέας: Κάρλο Φραμπέτι
Αν σας άρεσε το Εκκρεμές του Φουκώ και το Θεώρημα του Παπαγάλου, είναι ένα βιβλίο που πιθανότατα θα βρείτε αρκετά ενδιαφέρον. Μια ιστορία των μαθηματικών και των πιθανοτήτων... Με στοιχεία δανεισμένα από το Εκκρεμές του Φουκώ που σε βάζει να σκεφτείς τις πιθανότητες. Και παρόλο τον απαισιόδοξο τίτλο, τα μηνύματα είναι γενικά θετικά! Αν η τέχνη είναι η απάντηση, ποια είναι η ερώτηση;
Επιπλέον, Το Γεράκι του Σιάμ. Συγγραφέας: Άξελ Έιλγουεν.
Σε όσους αρέσουν τα ταξίδια, η περιπέτεια, τα ιστορικά στοιχεία. Ένα μυθιστόρημα – οδοιπορικό στο αρχαίο βασίλειο του Σιάμ (νυν Ταϋλάνδη για να συσχετίσουμε και τα ταξίδια) γεμάτο ίντριγκες, αναλύσεις των ηθών και των εθίμων της εποχής εκείνης. Βασισμένο στην αληθινή ιστορία του Κεφαλλονίτη ναυτικού που φτάνει σ’αυτή την μακρινή χώρα και καταφέρνει μέσα από τύχη, τόλμη και εξυπνάδα να αναρριχηθεί στα υψηλότερα κλιμάκια της, κλειστής για τους ξένους, σιαμέζικης αριστοκρατίας.

Καλή ανάγνωση σε όσους το αποτολμήσουν.

Τα λέμε από βδομάδα μέχρι και την Τετάρτη! Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους.

45 σχόλια:

  1. Χμμ..
    (με κάνετε να σκέφτομαι όλοι σας, Σαββατιάτικα τι σας έχω κάνει; :P)

    Εμείς πάλι, οικογενειακώς, επειδή την έχουμε καταλάβει καιρό τώρα την ιστορία "διακοπές", την περνάμε έτσι όπως λες: χωρίς πολύ οργάνωση, χωρίς πολλά πολλά -χαλαρά, όσο γίνεται και ξεκούραστα. Κι επειδή δεν είναι ούτε μήνας καθαρός, και σπίτι μας να μείνουμε, φροντίζουμε να περάσουμε καλά!
    :)))

    Ο αλγόριθμος της μελαγχολίας είναι καιρό στη στοίβα μου -περιμένει τη σειρά του, να δούμε :)

    Καλό κουράγιο, Κίτσε και Μήτσε :p
    (λίγες μείνανε, ευτυχώς!)

    Φιλιά, Καλό ΣΚ!
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ευτυχως που ειμαι απο νησι αγαπητε μου, καιπαω πισω στη μανα και σοτν πατερα και γλιτωνω λεφτα, αγχος οργανωσης και λοιπα!!
    τα αφηνω για τους υπολοιπους (αν και για λιγες μερες κει γω αλλου θα μαι!)
    καλημερες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. exw diavasei k to ekkremes tou foukw kai to thewrima tou papagalou..
    mallon kai ton algorithmo tis melagxolias

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. to deytero biblio deixnei endiaferon..
    kala na pernas file!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. hallo!
    τόσα χρόνια ταξίδευα καλοκαίρι εξωτερικό αλλά τελικά ανακάλυψα ότι μου αρέσουν απλά πράγματα το καλοκαίρι
    Τις βιαστικές καλησπέρες μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αααα!!!
    Ώστε ετοιμάζεσαι σιγά σιγά!!!
    Άντε με το καλό!!!
    Βιβλία πήρα την Παρασκευή!!!
    Τις προτάσεις σου θα τις πάρω από χειμώνα τώρα!!!
    Καλό ΣΚ Κιτσομήτσο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλά και όμορφα να περνάς!!!

    Φιλί και Γλαρένιιες αγκαλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όλοι την Τετάρτη φεύγουμε, εεε; Ήγγικεν η ώρα! Καλές επιλογές φαίνονται! Θα τις έχω στα υπόψη για την επόμενη βόλτα στα μαγαζιά! Για τό καλοκαίρι ψωνίσαμε...
    Καλό ΣΚ
    CrazyTourist1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα Κίτσο Μήτσο!
    Το δικό μου φιλοσοφικό ερώτημα είναι... ζούμε για να δουλεύουμε ή δουλεύουμε για να ζούμε;
    Καλή εβδομάδα και καλή ανάγνωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ..άλλο στυλ με "τραβούν" εμένα, αλλά..μ' αρέσει που προτείνεις βιβλία, γενικά χαίρομαι όταν βλεπω κάποιο άτομο να διαβάζει βιβλία.

    Καλημέρα παίχτη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φεύγω κι εγώ, έχω να σου πω. Για πρώτη φορά μετά από χρόνια για έναν ολόκληρο μηνα!!!!!! Γουάου!
    Να μου προσέχετε το μαγαζί και να περνάτε καλά! Όσο για τα βιβλία θα κοιτάξω να στριμώξω κανά δυο ακόμη στο βαλιτσάκι! Μάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. βαλε και τριτο βιβλιο τυπου αρκα και για μας τα ελαφροισκιωτα ντε..

    καλα να περασεις ευχομαι

    μεγαλο φιλακι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ χαίρομαι με τέτοια post-βιβλιοπροτάσεις! Τώρα που έχω περισσότερο χρόνο, έχω κάνει μια λίστα με βιβλία που θέλω να διαβάσω, συνεχώς μεγαλώνει! Άσε που όταν πάω στο βιβλιοπωλείο βλέπω άλλα τόσα ενδιαφέροντα εκεί, οπότε δεν μπορώ να αποφασίσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. κίτσο παιδί μου μάλλον το έχεις κάψει!! Αλλά εσύ είσαι η εξαίρεση, που κάνει όλο το χρόνο διακοπές χιχιχιχι! Άντε καλά να περάσεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. xaxaxaxa, den mporo na sxoliasw, kaika kai gw, tzizzzzzzz

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κοίτα, είναι όμορφο να φροντίζεις για τις διακοπές σου, αλλά παρανοικό να φροντίζεις μόνο γι'αυτές αμελώντας την καθημερινότητά σου...
    Προσωπικά δε θα δούλευα ποτέ σαν το σκυλί για να μαζέψω ένα σκασμό λεφτά μόνο και μόνο για να περάσω ένα χλιδάτο μήνα.
    Περοτιμώ να είναι όμορφη και όσο πιο χαλαρή γίνεται η καθημερινότητά μου και αν κάποτε δεν έχω λεφτά για νησί η εξωτερικό δεν πειράζει, έχω κι'εγώ μάνα και πατέρα στα έλατα πίσω μου, όπως λέει η lifewispers!

    Όσο γι'αυτό που με ρώτησες, μπες
    http://theoulini.blogspot.com/
    και αν είσαι facebook και θες να κράξεις, εδώ http://www.facebook.com/wall.php?id=30789065235
    Ομολογώ πως μισώ το facebook αλλά εντυπωσιάστηκα που είναι τόσοι πολλοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλές διακοπές και από εμένα !!!
    Ωραίο post ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλές διακοπές.
    Προτείνω και το "ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ" του ΚΕΡΤΕΣ
    (εκδ, Καστανιώτη)
    Πήρε και Νόμπελ λογοτεχνίας το 2002 για το συνολικό του έργο.
    Καλό διάβασμα..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Η δουλειά όλου του χρόνου εκεί ξεχνιέται... στις ριμάδες τις διακοπές.. που ούτε και αυτές κάθονται κάθε χρόνο..
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @νατασσάκι Το θέμα είναι μια χαρά να περνάτε, ανεξαρτήτως προγραμματισμού. Διάθεση αρκεί και μόνο!
    Να το διαβάσεις το βιβλίο, αξίζει.
    Κουράγιο σε όλους μας. Σήμερα μείνανε ακόμη πιο λίγες!

    @lifewhispers Είδες με τα τυχερά σου τι κάνεις; Και αλλού και στο νησί μια χαρά σας βρίσκω αγαπητή!
    Τα φιλιά μου.

    @administrator Και τα δύο που αναφέρεις ανάμεσα στα αγαπημένα μου. Καλές προσθήκες, όντως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @eri Ίσως είναι καλύτερα να μένεις εντός το καλοκαίρι, εκτός αν δεν έχεις άλλη άδεια όπως εγώ...
    Απλά πράγματα όντως. Καλή παρέα και καλοκαιρινή διάθεση!
    Καλημέρα

    @kikop80 Ε, σιγά-σιγά. Καιρός μου είναι, νομίζω.
    Άντε να φεύγουμε, με ή χωρίς πολλά-πολλά!
    Καλημέρα και σε σένα.

    @φύρδην-μίγδην Ευχαριστώ. Επίσης και σε σένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @τρελοτουρίστας Έτσι φαίνεται. Άντε να φεύγουμε!!!
    Κάνε μια βόλτα και αν έχεις όρεξη κάνε την απόπειρα!
    Καλά ψώνια, λοιπόν!

    @spyros1000 Επίσης καλημέρα σας.

    @dr.seeng Αυτό περιέχει πολλά...Πραγματικά. Εκεί έγκειται και το κομμάτι των διακοπών.
    Τελοσπάντως, για διακοπές φεύγουμε, ας μην το βαρύνουμε πολύ.
    Καλή βδομάδα και σε σένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ilias Το καλοκαίρι ειδικά είναι πολύ καλή περίοδος για διάβασμα. Είτε στην παραλία είτε γενικότερα.
    Καλημέρα και σε σένα.

    @κοπτοραπτού Να φύγετε, να αφήσετε τα κοπτοραπτικά πίσω και να το απολαύσετε! Αυτό σας εύχομαι μέσα από την καρδιά μου!
    Όσο για τα βιβλία, δοκιμάστε το και θα με θυμηθείτε.
    Φιλιά!

    @blooded girl Ευχαριστώ πολύ. Εύχομαι και για σένα το ίδιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @σκουλήκι Ήθελα να βάλω εκείνο με τα παραμύθια αλλά το έχεις ήδη διαβάσει!
    Όσο για τον Αρκά τον έχω ξεκοκκαλίσει, οπότε...
    Φιλί τρελό, μωρό!

    @tulipa nera Αυτό με το βιβλιοπωλείο το παθαίνω και γω. Μα τι πρόβλημα είναι αυτό. Άλλο να μπαίνεις να πάρεις και τελικά να καταλήγεις με μια στοίβα...
    Αλητείες!!!

    @λαχανάκι Καμμένο το είχα βρε, απλώς το καμουφλάρω να μη φαίνεται!
    Ε όχι και διακοπές όλο το χρόνο! Τώρα αρχίζει η πραγματική ξεκούραση!
    Φιλιά ρεεε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Δυστυχώς μάλλον θα μείνω εδώ δε θα πάω κάπου φέτος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @φάβα Είμαστε πολλοί αλλά σκόρπιοι! Μάλλον σκόρπιοι και σκορπιοί ταυτόχρονα...
    Φιλιά και σε σένα, ρεεε

    @πατσιούρι Εννοείται ότι ζούμε την καθημερινότητα ΚΑΙ τις διακοπές. Ζούμε δηλαδή όλη τη ζωή μας.
    Και ποτέ μέχρι στιγμής δεν τα έχω ξοδέψει για ένα χλιδάτο μήνα κτλ κτλ. Προτιμώ να διασκεδάζω καθημερινά.
    Μπήκα και είδα. Τι να πει κανείς... Τελοσπάντων.
    τα φιλιά μου κοπελιά!

    @λάμπροσ Καλώστον. Ευχαριστώ. Το ίδιο εύχομαι και σε σένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @σπίθας Θα το έχω στα υπόψη μου και αυτό! Και πολύ καλά κάνεις και προτείνεις.
    Ευχαριστώ! Καλό διάβασμα και σε σένα.

    @ηφαιστίωνας Εκεί, να ξεχαστούμε και να ξεφύγουμε. Αυτό είναι το νόημα!
    Καλημέρα και σε σένα.

    @blooded girl Τότε φρόντισε να απολαύσεις την άδεια πόλη από εδώ που είσαι. Γιατί και τότε ανακαλύπτεις κρυμμένες ομορφιές. Αρκεί να ψάξεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αααχ ωραία αίσθηση αυτή που έχεις λίγο πριν φύγεις διακοπές! Γίνεται να με πάρεις κι εμένα μαζί σου την Τετάρτη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καλά να περάσεις Kits Mits!!!
    Έχω προλάβει και έχω εφοδιαστεί με αρκετά βιβλία ...τρόμου! Αυτό που επίσης αγόρασα γιατί μου έκανε εντύπωση, ήταν μια μελέτη (στρατηγικής και σημασίας) πάνω στη μάχη των Θερμοπυλών, από ξένο συγγραφέα φυσικά.
    Καλό καλοκαίρι και καλή ξεκούραση!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλές διακοπές, αγαπητέ. Εύχομαι οι διακοπές αυτές να είναι οι καλύτερες. Καλά να περάσετε, καλή επάνοδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. καλό καλοκαίρι.

    ραντεβού το σεπτέμβρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Καλές διακοπές φίλε μου
    κι εγω μεχρι τέλος της βδομάδας
    θα φυγω
    Αντε να ξελαμπικαρει και λίγο
    το ματι μου απο τα τσιμέντα
    και τα προβλήματα της Αθήνας
    καλα να περνάς

    κοτσυφοφιλώ σε

    τσίου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Φεύγεις πάλι πουλάκι μου ε; Δεν σου έφτασε το Πουκέτ...ααααχ..!
    Όσο για τα βιβλία, έχω μεγάλο στοκ αδιάβαστων από τ΄΄οτε που δούλευα σε βιβλιοπωλείο..ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Συνήθως φορτώνουμε με πολλές προσδοκίες το μήνα των διακοπών μας με αποτέλεσμα να τον υπονομεύουμε!
    Νομίζω πως το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να βρίσκουμε μικρές ευκαιρίες "διακοπών" στην καθημερινότητά μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Παρ΄ότι αυτές τις μέρες παλεύω να τελειώσω το "Ταξίξι στην άκρη της νύχτας" του Σελίν, (που φαντάζομαι ότι το χεις διαβάσεις) θα προμηθευτώ και τις προτάσεις σου και την κοπανάω από Σάββατο μέχρι 17 Αυγούστου για δεύτερη δόση διακοπών.(μην δω σχόλιο για το πόσο πήρα άδεια απ΄ τη δουλειά φέτος, κι άλλα παρόμοια οέο...).
    Όταν γυρίσω θα σου πω εντυπώσεις.
    Φιλιά κοραλένια και μια αγκαλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. επισης φιλι (λαχανι )....καλησπερα και καλη συνεχειαααααααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. αφού φεύγεις αύριο, καλό ταξίδι, καλά να περάσεις και κάνε και μια βουτιά για μας που ακόμα δεν ξέρουμε αν θα πάμε διακοπές!

    το δεύτερο βιβλίο, το έγραψα στη λίστα των βιβλίων που θα πάρω μαζί μου στο κάμπινγκ ή αν δεν πάω, θα το διαβάσω στη βεραντούλα μου με θέα την ακρόπολη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ενδιαφέρουσες προτάσεις :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ωραίες οι προτάσεις σου. :) Μάλλον θα τσιμπίσω το Γεράκι ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. @sofia Στις επόμενες αν θέλεις έρχεσαι!

    @ράδιο μαρκόνι Με βρήκες στο ευαίσθητο σημείο τώρα. Λατρεύω οτιδήποτε σχετικό με αρχαία Ελλάδα και όχι μόνο. Αναμένουμε εντυπώσεις, έτσι;

    @elsa maxwell Και σε σένα το ίδιο εύχομαι, αγαπητή! Όλοι μαζί γερά από Σεπτέμβρη.

    @αρχισυντάκτης Ομοίως, εύχομαι και για σένα το ίδιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. @καραφλοκότσιφας Ελπίζω να έχεις φύγει ήδη για καλύτερα μέρη...
    Καλές βουτιές φίλτατε!!!

    @manetarius Τώρα εντός Ελλάδος. Μεγάλο στοκ ε; Ζηλεύω!!!
    Καλά να είσαι και συ.

    @ασκαρδαμυκτί Αυτό συμβαίνει. Γι αυτό ας ταξιδέψουμε απλώς και όπου μας βγάλει!!!
    Και αυτό με την καθημερινότητα είναι εξίσου σημαντικό, πάντως.

    @zanzibar Περιμένω σχόλια για τα βιβλία. Άντε, να μαθαίνουμε και κάτι!!!
    Φιλιά επίσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. @σκουλήκι Λαχανί φιλί; Με κακομαθαίνεται, δεσποινίς!

    @ria Ευχαριστώ. Καλά να περάσεις και συ!
    Να διαβάσεις και να μου πεις εντυπώσεις.
    Φιλιά

    @αστεράκι Ευχαριστώ. Καλά να περνάς και συ.

    @strahd Όταν το τσιμπήσεις, πες εντυπώσεις μετά!
    Αναμένω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Χθες χωρίς να το πολυκαταλάβω πως..(από μια δουλειά στην Χερσόνησο) βρέθηκα στα Μάταλα ...θα δεις μέχρι το βράδυ τι έχασες στο μπλογκ μου ....από τα ωραιότερα μπάνια βράδια και χαζέματα doing nothing!!!!
    κατά τα άλλα Χανιά ..τι να λέμε τώρα....Ναυτικό μουσείο η καλύτερη ευκαιρία να μάθει κάποιος ένα κομμάτι της ιστορίας αν δεν του αρέσει το διάβασμα....παραλίες πάντου πάντα κάποια καλά κρυμένη ...και έχασες τις καλύτερες γιατί οι καλύτερες της Κρήτης δεν είναι εκεί που πήγες...Ηράκλειο ?? για μένα που το βλέπω -ζω συχνά πυκνά νομίζω ότι αλλάζει πολύ γρήγορα και προς το καλύτερο.
    Φιλιά να περνάς καλά και την επόμενη φορά που θα φτάσεις μέχρι την Ελούντα να ξέρεις ότι η Σητεία είναι μόλις μία ώρα δρόμος και ίσως μια από τις ομορφότερες διαδρομές της Κρήτης και να θυμάσαι ότι κερνώ ρακί κρασί ότι θες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή